-25 kg genom att bara äta på McDonalds med stora förbättringar av hälsan 💪

Hur din vikt förändras för stunden har stor inverkan på alla de klassiska och väl underbyggda riskmarkörer som finns.

Går du ner i vikt så förbättras dina blodfetter, ditt blodsocker blir lägre/mer stabilt, du får lägre inflammation om dem varit något förhöjd sen tidigare osv.

Precis det motsatta sker om du lägger dig på ett energiöverskott och börjar gå upp i vikt.

Det här är väldigt viktigt att känna till och tänka på när du får höra olika anekdoter om olika dieter där enskilda personer berättar om en massa hälsofördelar de fått.

Alla får hälsofördelar av viktnedgång, självklart under förutsättningen att de från början har lite fett att tappa. Har du redan lågt kroppsfett så lär du istället mer tappa fettfri massa, mest muskler, och du får sannolikt ingen vinst hälsomässigt totalt sett.

Personligen skulle jag inte köra en McDonaldsdiet. Det finns mat som mättar bättre, det är onödigt dyrt och ditt sociala liv lär inte bli toppen heller.

Själva viktnedgången är även oftast det lättaste. Det går i princip inte att göra så det blir kasst så länge du har lite vett. Bäst blir det om du styrketränar samtidigt, får i dig gott om protein och sen äter näringsrik mat.

Det som är svårt är att hitta en balans på den nya lägre vikten. Där misslyckas betydligt fler. Jag skulle gissa att fortsatt endast McDonalds inte är en hit här heller 😀.

Sen visar forskningen att det ofta går bättre för de som kör lite snabbare viktnedgång och mer fokuserar på bättre och mer hållbara vanor först efteråt än de som försöker ändra vanor och få viktnedgång samtidigt så… 🤷🏻‍♂️

Den här killen har, givetvis, släppt en bok om det här. Så är någon sugen så är det ju bara att köra all in på McDonaldsdieten 😉

Se inlägget på Instagram


Upptäck mer från Träningslära

Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *