Kort om min egna träning

Tänkte skriva ett kortare inlägg om min egna träning då jag ju sagt att den ska vara en del av den här bloggen. Det går fortfarande sakta men säkert framåt. Förra veckan ryckte jag 75 kg och idag tog jag 76 kg och var nära två gånger på 80 kg men jag var lite för trött. Det var någon som frågade på facebook om det inte är läskigt att missa ett ryck och jag lovade då att jag skulle lägga upp ett klipp där jag missade så här är ett av mina försök på 80 kg.

Det här var mitt sämsta försök men poängen var ju att visa ett misslyckande 🙂 Det som är mest imponerande i den här videon är att Tuomo Kellokoski sitter och tittar på mina lyft och även hjälper mig lite med coachningen. Toumo är en av få svenskar genom tiderna som har stött över 200 kg. Han var även kvaliciferad till OS en gång med åkte tyvärr på en skada precis innan tävlingarna. En väldigt skön kille och en av de många väldigt kunnig på HAK Greppet som jag sagt att jag ska berätta om efterhand.

Min hoppträning har det inte blivit så mycket av de sista två veckorna då det blivit en hel del fotboll och det sliter på min kropp. Dessutom har jag haft ganska ont om tid när jag väl varit på gymmet. Men jag gjorde några hopp på 115 cm utan besvär förra veckan så jag har inte blivit sämre i alla fall 🙂

I övrigt gjorde jag ett par ettor på 100 kg i vändning och jag har äntligen kunnat börja träna överstöt då mina axlar fungerar fin fint nu igen efter lite mer ordentlig rehabträning.

0 thoughts on “Kort om min egna träning

  1. Kul att läsa lite om din träning. Jag vågade mig äntligen på ryck själv häromdagen. Visade sig vara så jäkla kul att jag stannade kvar aaaalldeles för länge på gymmet och övade på ”min” nyfunna övning!

    Angående läskigt förresten så har jag sett en del som rycker med dragremmar. DET är läskigt. :S

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *